تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
کمیته امداد لارستان به ۵۳۰ دانش‌آموز خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کرد
29 آذر 1400   11:39:26 |  شهرستانها > لارستان
کمیته امداد لارستان به ۵۳۰ دانش‌آموز خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کرد

کمیته امداد امام لارستان به ۵۳۰ دانش آموز زیر پوشش این نهاد حمایتی و با همکاری دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان ارایه داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد لارستان هوشنگ دلاور رئیس کمیته امداد امام خمینی لارستان اظهار داشت: این دانش آموزان در سنین ۶تا ۱۲ سال بودند.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده های زیر پوشش این نهاد حمایتی به دلیل هزینه های بالا به خصوص در حوزه بهداشت دندان و رسیدگی زودهنگام در این زمینه توانایی پرداخت هزینه های خود را ندارند.

دلاور گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های این نهاد اهمیت دادن به سلامت مددجویان به خصوص فرزندان آنها در سنین کودکی و نوجوانی است، آموزش های بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های مرتبط با آن به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی لارستان ارایه می شود.

وی ادامه داد:ارایه این خدمات به صورت دوره ای هم در حوزه بهداشت و هم درمان شامل جرم گیری ، عصب کشی و پرکردن دندان خواهد بود که این کار با حمایت و همکاری دانشکده علوم پزشکی و به صورت رایگان انجام می شود.

دلاور گفت: ۷۶۰ دانش آموز در مناطق مختلف شهرستان لارستان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند که علاوه بر دریافت کمک هزینه تحصیلی،از آموزش های لازم فرهنگی ، اجتماعی ، درمانی و سایر حوزه های دیگر بهره مند می شوند.

روابط عمومی کمیته امداد لارستان همچنین در مطلب دیگری اعلام کرد: در طرح پویش ایران مهربان که از شهریور پارسال تاکنون به منظور حمایت از ایتام و کودکان نیازمند تحت پوشش این نهاد به اجرا درآمده است تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ حامی نیک اندیش از این شهرستان ، حمایت بیش از ۲ هزار یتیم را بر عهده گرفته اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی لارستان ضمن قدردانی از نگاه نیک شهروندان به مقوله یتیم نوازی اظهار داشت: طرح پویش ایران مهربان که از شهریور ماه سال ۱۳۹۹ در سراسر کشور به اجرا درآمده است با استقبالی کم نظیر در سطح شهرستان لارستان در حال اجراست و شمار حامیان ایتام رو به افزایش است.

دلاوری بیان کرد: همچنین ناحیه مقاومت بسیج لارستان با همکاری و همراهی و تعامل مثبت خود با کمیته امداد زمینه جذب ۴۷۳ حامی بسیجی برای حمایت از۷۰۰ کودک را فراهم کرده است.

وی ابراز داشت: همچنین با همکاری نهادهای مختلف اجرایی شهرستان و کارکنان ادارات و با مشارکت در این طرح خیرخواهانه تاکنون حمایت ۴۰۰ کودک یتیم را بر عهده گرفته اند.

هم اینک نزدیک به چهار هزار خانوار از جمعیت حدود ۲۳۰ هزار نفری لارستان زیر پوشش کمیته امداد قرار داردند.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: