تنظیمات
قلم چاپ اندازه فونت
Print چاپ مطلب
پیشنهادهایی در خصوص محور ترانزیتی لار- جهرم و لار-بندرعباس
1 شهريور 1398   13:20:01 |  ویژه‌ها > یادداشت
پیشنهادهایی در خصوص محور ترانزیتی لار- جهرم و لار-بندرعباس

محور جهرم لار بندرعباس بطول بيش از 400کيلومتر ،بين ادارات کل راه و شهرسازي فارس،لارستان و هرمزگان واقع بوده که بیش از 200کيلومتر از اين مسير در منطقه لارستان می باشد.

همزمان با جلسات فرا استاني مسئولين لارستان در وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه و همچنين حضور مسوولان و مقامات استاني و کشوري در راستاي پيگيريهاي شبانه روزي مردم منطقه و مطالبه دوبانده شدن جاده ترانزيتي لار جهرم و لار بندرعباس به چندنکته مهم اشاره می شود که امید است مسوولين محترم علي الخصوص ،فرماندار ، نماينده و مديرکل راه و شهرسازي لارستان در اين رابطه مدنظر قراردهند.
 
محور جهرم لار بندرعباس بطول بيش از 400کيلومتر ،بين ادارات کل راه و شهرسازي فارس،لارستان و هرمزگان واقع بوده که بیش از 200کيلومتر از اين مسير در منطقه لارستان مي باشد که حدودا طي 10سال گذشته اين اداره کل توانسته 33کيلومتر از اين محور را دو بانده نمايد. يعني طي حدودا ده سال اخير سالي 3/3کيلومتر راه در اين مسير توسط اين اداره کل دوبانده شده است و هم اکنون با یک حساب سرانگشتی حدودا 170کيلومتر از اين مسير جهت دوبانده شدن باقيمانده است !!!.اما پيرو بازديد اخير و قول مساعد مسوولين محترم ،مردم متنظر شروع هر چه سريعتر دوبانده شدن 55کيلومتر از جاده لار جهرم که بدون پيمانکار و دست نخورده باقيمانده، بعلاوه 20کيلومتر تحويل شده به پيمانکاران که چند ساليست تقريبا غيرفعال بوده است ميباشند البته شروع و تاريخ اتمام اين پروژهها نيز بسياربسیار حائذ اهميت است. در اين باره بایستی متذکر شد.
 
۱-طرح دو بانده شدن محور جهرم لار بندرعباس بطول 400کيلومتر يکي از بزرگترين و طولاني ترين طرحهاي کشوري ميباشد که همانطور که اشاره شد ، بين ادارات کل راه فارس،لارستان،هرمزگان واقع است که با توجه به حضور گسترده پيمانکاران در اين مسير هر چقدر بودجه در اين محور تزريق گردد کفاف اينهمه مسير که مي بايست دو بانده گردد نخواهد داد، پيشنهاد ميگردد،محور لار بسمت بندرعباس بطول 245کيلومتر از طرح جهرم لار بندرعباس جدا و در طرح جداگانه اي با نام دو بانده کردن محور لار بندرعباس قرار گيرد ،تا بودجه کاملا مستقلي از طرحکنونيدريافتنمايد،همانگونهکهطرحدوباندهشدن شيراز به جهرم نيز از طرح کنوني جهرم لار بندرعباس سالهاي گذشته جدا و بودجه مستقلي را به خود اختصاص داده است.
 
۲-با حضور مقامات در اين هفته جا داشت خانواده محترم کشته شدگان حادثه اخير و نيز مردم، معتمدين ،علماي اهل تسنن و تشيع،تشکلهاي مردمي نيز حضور داشتند تا بدانند چقدر اين مسير براي مردم منطقه و جنوب فارس پر اهميت است.
 
۳-نظر به اينکه 45درصد ترافيک عبوري اين مسير ماشين لات وخودروهاي سنگين به خود اختصاص داده وحتي مطابق با امارعبورمحموله هاي سوختي حدودهزاردستگاه درشبانه روزاست مي بايست پيگيري هاي مجدانه از طريق وزارت نفت و وزارت صنعت و معدن و تجارت انجام داد تا بودجه مستقلي نيز جهت ارتقاي اين مسير به بزرگراه از طريق اين وزارتخانه ها اختصاص يابد.
 
۴-اين مسير نقاط پرحادثه و خطرناکي دارد که همواره محل تصادفات ميباشد ،ضمن شناساندن اين نقاط به مقامات کشوري و استاني ،بايستي از طريق بودجه هاي راهداري نيز نسبت به حذف اين نقاط اقدام نمود علي رغم اينکه فعلا مصوبه اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي لارستان بلاتکليف بوده و از اين بابت روز به روز ضررهاي جبران ناپذيري در بعد ايمن سازي مسير و اختصاص بودجه هاي مهم راهداري و حمل و نقل به اين محور و ساير محورهاي ديگر بامشکلاتيمواجههستيم.شایسته است از مقامات محترم راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز جهت بازدید از این محور ترانزیتی و مهم و ایجاد هرچه سریعتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همانند دیگر مراکز استانی و شهرستانهای جیرفت و ایرانشهر دعوت بعمل آید.
 
به هر حال مسوولین ذیربط باید بدانند کار و تلاش برای دو بانده شدن این محور جز کارهای خیر دنیوی و اخرویست و این را بایستی مدنظر داشته باشند که شاید روزی همین حوادث خطرناک و خانمان سوز تصادفات شاید روزی گریبانگیر خود و یا خانوادشان گردد.
 
امیدواریم مسئولین محترم بجای کار و تلاش هم و غم خود را صرف تبلیغات متعدد در این باره ننمایند/.

کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به عصرنامه لارستان :: صفحه نخست می باشد.

آدرس: